Ομάδα Εξερευνητούλλας
DORA.jpg

Γειά σας παιδιά!
Είμαι περίεργη να μάθω τι γίνονται όλα αυτά τα προϊόντα που πετάμε στους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης!
Ελάτε μαζί μου!

Η ανακύκλωση φίλοι μου δεν τελειώνει όταν εμείς πετάμε τις συσκευασίες μας στους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης. Για να μπορέσουν όμως όλα αυτά τα υλικά που μαζεύονται να ανακυκλωθούν θα πρέπει να μεταφερθούν σε ειδικά εργοστάσια διαλογής. Αυτό είναι απαραίτητο για να μπορούν να διαχωρίζονται τα υλικά σε διάφορες υποκατηγορίες για να μπορούν να ανακυκλωθούν. Σ’αυτά τα εργοστάσια διαλογής, ειδικά μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας αλλά και εργάτες ειδικά εκπαιδευμένοι,με τα χέρια τους χωρίζουν τα υλικά στις υποκατηγορίες που πρέπει. Στο τέλος κάθε κατηγορία υλικού συμπιέζεται από ειδική μηχανή συμπίεσης και δένεται σε τετράγωνες μπάλες για να μπορεί εύκολα να στοιβαστεί και να αποθηκευτεί μέχρι να σταλεί σε άλλα ειδικά εργοστάσια που θα κάνουν την ανακύκλωση.

Εργοστάσιο ανακύκλωσης χαρτιού: ένας μύλος του χαρτιού όπως ονομάζεται. Αφού έρθει το χαρτί στο εργοστάσιο αλέθεται και αναμειγνύεται με νερό και γίνεται ένας σκουρόχρωμος πολτός. Αυτός ο πολτός στη συνέχεια με τη χρήση μηχανημάτων συμπιέζεται και γίνεται νέο χαρτί. Μ’αυτό το τρόπο σώζουμε τη ζωή πολλών δέντρων. Πολλά προϊόντα που αγοράζουμε καθημερινά όπως περιοδικά, τετράδια, βιβλία και πολλά άλλα είναι κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμο χαρτί.

Εργοστάσιο ανακύκλωσης πλαστικού: Οι διάφορες κατηγορίες πλαστικού φτάνουν στα εργοστάσια ανακύκλωσης πλαστικού. Αφού ελεγχθεί η ποιότητά τους πλένονται και καθαρίζονται και με ειδικά μηχανήματα μετατρέπονται σε πρώτη ύλη, για την κατασκευή νέων προϊόντων. Έτσι, πολλά προϊόντα που αγοράζουμε καθημερινά, όπως μπουκάλια, ρούχα, σκεπάσματα, κάλαθοι, σωλήνες και πολλά άλλα περιλαμβάνουν στην κατασκευή τους και ανακυκλωμένο πλαστικό.

Εργοστάσιο ανακύκλωσης γυαλιού: Το γυαλί μετά τη διαλογή του πάει σε ειδικά εργοστάσια, όπου καθαρίζεται από ξένες ουσίες και αλέθεται σε μικρούς κόκκους.
Στη συνέχεια πάει στα ειδικά εργοστάσια ανακύκλωσης γυαλιού, τα εργοστάσια υαλουργείας, όπως είναι γνωστά. Εκεί το γυαλί λιώνει σε υψηλές θερμοκρασίες, σε ειδικούς κλιβάνους και στη συνέχεια διαμορφώνεται σε νέα γυάλινα προϊόντα, όπως διαφόρων τύπων μπουκάλια, βαζάκια και άλλα προϊόντα.

Εργοστάσιο ανακύκλωσης μετάλλου: Τα σιδηρούχα μέταλλα, αφού φτάσουν στα εργοστάσια ανακύκλωσης, στα χαλυβουργεία, όπως είναι γνώστα, μπαίνουν σε ειδικούς κλιβάνους, σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, όπου λιώνουν και διαμορφώνονται σε νέο μέταλλο, για παραγωγή νέων προϊόντων.

Εργοστάσιο ανακύκλωσης αλουμινίου: Τα αλουμίνια, οδηγούνται στα εργοστάσια παραγωγής αλουμινίου, όπου αφού λιώσουν στους κλιβάνους, παράγεται νέο αλουμίνιο και χρησιμοποιείται στην κατασκευή νέων προϊόντων, όπως νέα τενεκεδάκια για κονσέρβες, αναψυκτικά ακόμα και για αυτοκίνητα και πολλά άλλα προϊόντα.

Όλα αυτά τα ωραία φίλοι μου, μπορούν να γίνουν με την ανακύκλωση, να σώζουμε τα ωραία δέντρα μας, να εξοικονομούμε ενέργεια και πετρέλαιο, να μην λερώνουμε την όμορφη φύση μας και να μην επιβαρύνουμε την υγεία μας.
Για να γίνουν όμως όλα αυτά δυνατά, πρέπει ο καθένας μας να σταματήσει να πετάει τα σκουπίδια ανάμεικτα και ν΄ αρχίσουμε να τα διαχωρίζουμε!

Η ιστορία ενός τενεκεδιού:

en1.jpgen2.jpg

Φτιάξε τη δική σου ιστορία!

Για να δούμε λοιπόν πόσο προσεκτικοί ήσασταν. Συμπληρώστε τα κενά στην παρακάτω άσκηση χωρίς να ρίχνετε κλεφτές ματιές στο κείμενο!

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License